Vintergatan 5 a

Jag ligger här och sjukt förkyld. Jag har ont i min hals, min näsa vill inte sluta rinna, huvudet är så tungt att jag tror det ska ramla av, jag nyser så att jag tror att jag ska flyga flera meter bakåt, ja ni fattar att jag typ är sjuk. Så jag har spenderat mer tid än vanligt framför datorn och så kom jag och tänka på när man var liten och alltid tittade på sommarlovsmorgon på sommaren. Jag vet att jag typ älskade flera av dom som gick under åren. Typ som Salve och nån där mormors vind var speciell. Men den jag tyckte allra bäst om var nog vintergatan 5 a, eller det var inte den jag tyckte bäst om utan det var den på vinden men jag hade iaf ett speciellt band med vintergatan 5 a. Jag har kommit på såhär i efterhand att jag nog var lite småkär i Mira och därför tvingade mig att titta på det varje morgon. I slutet av sommaren så skulle hela min familj bila ner till Italien så jag skulle missa dom två sista veckorna av vintergatan 5 a och jag var helt förstörd. Mamma gjorde allt för att jag skulle kunna få se det när vi kom hem (dock visste hon inte att jag ville se det pga av mitt beroende av Mira, det viste jag ju inte ens själv), hon ringde till och med SVT och frågade om det fanns nån möjlighet att få tag på det i efterhand men det fanns det inte. Allt slutade med att vi köpte en massa blåa videoband och spelade in allt som var kvar. Mammas och pappas vänner som ändå skulle vattna blommor och kolla katterna fick då också i uppdrag att byta band när det tog slut och kolla så att blev inspelat. Snacka om att jag begärde mycket när jag var liten och även fick allt. Bortskämda unge!


Kommentarer
Postat av: jenkan

gud, vad jag hatade den där seriren, kommer verkligen ihåg att jag inte klarade av den ;P

2010-03-28 @ 10:07:39
URL: http://enheltvanligjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0