film film film

Jag har bestämt mig för att jag ska titta på minst en film om dan. Eller jag ska försöka hinna se minst en film per dag. Helst ska det vara en ny film, alltså en ny film för mig, en film som jag aldrig har sett förut. Men jag kan också tillåta mig själv att titta på en film som jag såg för flera år sen bara för att fräscha upp minnet liksom. Sen vad jag gör med filmerna vet jag inte. Jag kanske försöker skriva nått om dom här. Typ tipsar om bra film och dålig film. Vad ni ska se och vad ni ska se upp för, så att ni inte slösar pengar på nått som inte är att ha. Än så länge har jag en film som jag rekomenderar varmt, en film som jag såg i tisdags kväll. Filmens namn är "Prayers for Bobby".



"Prayers for Bobby" är en film som är baserad på en sann berättelse. Den handlar om Bobby som inser att han är homosexuell. Då han lever i en familj där mamman är väldigt kristen och följer bibeln till punkt och pricka så är han rädd för att erkänna sin läggning både för sig själv och sin familj, speciellt då för hans mamma. Tillslut orkar han inte hålla det hemligt längre och familjen får reda på hans "synd". Mamman har väldigt svårt att acceptera hennes Bobby och hans läggning och det skapar ett inre kaos hos Bobby och han orkar tillslut inte leva sitt liv.
Det är en berättelse om hur svårt det kan vara att bryta sina fördomar och ännu mer hur svårt det är att leva när folk vägrar att vara öppna och lyssna på varandra. Då en hemsk utgång är det enda alternativ för att få någon att öppna sina ögon och börja förstå vad allt egentligen handlar om.
En film som är värd att se och kan få upp dina ögon för vad saker och ting verkligen handlar om.

En film ni ska se upp för är "A numbers Game".



"A numbers game" tror jag ska handla om kärlek och hur man bygger upp ett företag. Då filmen var väldigt kort, bara en timme och en kvart, så kändes allt väldigt ihoppackat. Man fick inget grepp om vad filmen egentligen handlade om utan man fattade lika lite i slutet som i man gjorde i början. Huvudkaraktärerna, Neal och Catherine, var antingen för mycket eller inget alls. Man fick ingen relation till dom och dom verkade inte ha mycket vettigt att säga heller. Ingen vidare story om man ens kan kalla det en riktig story. Usch nej inget jag rekomenderar om det inte är så att ni ska ha en filmkväll och titta på dåliga filmer.


Okej jag kanske inte är världens bästa på att recensera men jag gör ett försök iaf. Sen får vi se hur det går med det i fortsättningen. Men ett som är säkert är att ni måste se "Prayers for Bobby" innan ni dör..:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0