vem skulle inte..?

Vem skulle inte amputera sina vader? Vem skulle inte ta och gifta sig med David i Linköping på väg till tåget hem till Norrköping? Vem skulle inte skylla allt ont på Kimstad?

Dagen började kanske inte med att jag åt lunch med Josefine på De Geer idag men det var det första lite mer spännande som hände. Jag tog mig till De Geer för att jag inte hade nått bättre för mig och tyckte att Josefine skulle få dras lite med mig. Hon tackade tydligen ja och hon och hennes vänner fick dras med mig i matsalen. Det var trevligt att sitta och lyssna på deras eviga pladder och jag insåg genast att jag saknar att spendera en massa tid på att sancka skit och titta på människor (spana in tjejer) i matsalen under långa matraster. Jag kanske inte saknar det i massor med det kunde vara riktigt trevligt att sitta där i nån timme eller så.

När människorna ätit färdigt och dragit sig tillbaka till huvudbyggnaden så drog jag vidare för att supa in lite nya upplevelser. När jag kom ner till söder tull så tänker jag att jag måste skicka ett sms till Pernilla och säga att julkonserten inte alls äger rum den 8 december utan att den hålls dagen efter, den 9 december. Men innan jag ens hinner ta upp mobilen så ser jag två muppar till människor komma gående, en bit framför mig kommer Frida och Pernilla. Dom kör med klassikern att låtsas att dom inte ser mej men hälsar glatt på mig sen. Vi står ett tag och pratar, mest om fotboll och sådant. Efter en stund kom en läskig fullgubbe fram till oss. Han hälsar med frasen "hej flickor...och pojkar." När han säger "och pojkar" tittar han menande på mig. Pernilla och Frida börjar asgarva medan jag körde på för fullt. Han började prata om vilken tur jag hade som hade fått tag på två söta tjejer på en gång och jag nickade och höll med. Sen började han prata om vad jag skulle göra med dom inatt och då började jag nästan bli rädd här va. Han frågade om jag verkligen skulle orka med båda två samtidigt vilket var en konstig fundering eftersom jag inte tänkte orka med någon av dom. Sen klappade han Pernilla på axeln och sa att om jag inte skulle orka så kunde hon alltid ringa honom.

 

Senare så träffade jag David. Jag har inte träffat honom på år och dar vilket gjorde mötet ännu mer trevligt. Vi spelade biljard vilket gick väl sådär men vi hade riktigt kul iaf. Sen började vi gå mot Davids mormor för att hämta hans väska och på vägen möter vi Steen. VI stannar och pratar en stund och har det riktigt trevligt. När vi väl slutar prata och kommer hem till mormorn upptäcker vi att vi har grymt bråttom till tåget som ska ta oss till Linköpig. Vi hann med det men om vi skulle missat det skulle Steen bli dagens as och ingen skulle kunna slå henne. Nu blev hon bara dagens as och Linus toppar listan fortfarande. Väl på tåget kunde vi slappna av men ändå komma fram till att Kimstad är roten till all ondska. Allt är Kimstads fel. Väl framme så tog vi oss till sagateatern för att titta på Davids flickvän Lovisa när hon dansade. Det var bra var det. När det var slut så gick vi till donken och åt mat och summerade vår dag tillsammans. Sen följde David mig till tåget och vi tog en funderare på om vi inte skulle ta och gifta oss när vi ändå gick förbi en kyrka men det orkade vi inte med.

 

Vem skulle inte velat ha mitt liv idag?


detta är David år 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0