Lucia

Var på Musikgymnasiets Luciatåg imorse. Alltid lika vackert. Jag älskar verkligen Lucia och har alltid gjort. Det är något med hela stämningen. Efter att ha fått följa med pappa och lyssna på Lucatåg framfört av musikgymnasiet sedan jag var pytteliten har gjort att jag verkligen älskar allt. Mörkret när man kliver in i i kyrkan, väntan på att Lucia och hennes anhängare ska inta kyrkan med ljus i hand och hår och med en rikitg skönsång. Något jag verkligen älskar är minutrarna innan tåget kommer in och de första sekunderna när tåget börjar sjunga. Gåshuden går inte att undvika.

Sedan var det att försöka fördriva tiden från det att luciatåget hade gått färdigt tills det att jag började historian kl 12.30. Det blev att gå några rundor på stan och nästan att köpa titanic. Men men..Historian var inte värd allt strövande på stan då vi såg på en dokumäter om Berlinmurens fall. Visst det kan vara intressant men det var sjukt segt.

Ja ja. Snart ska jag till världens och träffa Josefine och sen kanske vi går ut på Hugo och får då kanske sällskap av min klasskamrat Jehona. Det kan nog bli en trevlig kväll hur den än artar sig. Inga förväntningar. Bara en slapp fika på välrdens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0