Give me one reason

Give me one reason-Tracy Chapman känns som en låt som passar mig rätt bra just nu. Jag satta på ipoden igårkväll och sa åt den att välja en låta helt random och då valde den just den här låten och jag bara bang. Jag har alltid tyckt den var bra men nu hittar jag lite mening i den oxå.

Egentligen skulle jag vilja skriva om hur arg, irriterad och besviken jag känner mig just nu. Inte ledsen utan arg, irriterad och besviken. Men jag orkar inte riktigt skriva om det nu, jag fick nog av det igårkväll då jag och så fick slänga ur mig allt. Tack alla vänner för att ni orkar höra mitt tjat..<3

Jag sitter nu på biblioteket och skriver. Kände mig lite instängd då två städtanter stod på varsin sida om mig  med varsin städvagn. Det kändes som om dom skulle attackera mig när som helst. Det var lite läskigt faktiskt men jag lever fortfarande och jag lät till och med en städtant tvätta golvet under mina fötter. Snäll jag är va..:P?

Förut när jag satte på ipoden för dagen så började den spela en låt som jag aldrig lyssnat på förut. Inte på min ipod iaf. Jag kände igen introt hur väl som helst från någon film eller serie. Jag är en såndär som inte kan släppa  något sådant förrens jag har kommit på vart jag har hört eller sett någon förut. Jag kan sitta och plågas en hel film för att jag känner igen en skådespelare men inte kommer på vart jag sett honom/henne förut. Och oftast så hjälper det inte att kolla upp skådespelarens filmhistoria för att jag inte kommer ihåg filmtitlar och därför brukar det inte ringa nån klocka (om det inte är en stor film som jag kommer ihåg namnet på som skådespelaren varit med i). Men iaf tillbaka till denna låt som jag hörde. Jag satt och funderade och funderade på vart jag hört låten/introt och plötsligt när jag sitter och tittar på datorn så kommer jag på det. Imagine me and you! Det är därifrån jag hört det. Jag vet dock inte om det är rätt intro eller om hela låten är med men introt är sjukt likt det som är i filmen så det måste vara det. Jag älskar dom ögonblicken då jag kommer på vart jag hört låten eller sett skådespelaren. Jag är så nöjd med mig själv..haha.

Nu ska jag bara jobba och vänta i två timmar till sen ska jag äta lunch med Josefine!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0